Af van de

na de behandeling bij
Chiropractie Van der Laan

Nekpijn

Nekpijn kan uiteenlopen van een zeurende pijn tot scherpe steken in de nek. De nek voelt stijf en doet pijn met bewegen. De klachten kunnen geleidelijk optreden als gevolg van een verkeerde (werk-) houding, spanning en/of stress of plotseling optreden door één verkeerde beweging of een val of ongeluk. Nekpijn kan gepaard gaan met hoofdpijnklachten. Tevens kan de pijn uitstralen naar de armen. De pijn kan aanvoelen als zenuwpijn.

Hoofdpijn

De meest voorkomende vormen van hoofdpijn zijn spanningshoofdpijn en migraine. Bij spanningshoofdpijn trekt de pijn vanuit de nek en schouders omhoog naar de schedelrand. De hoofdpijn kan ervaren worden als een band om het hele hoofd en/of pijn bij de schedelrand.

Migraine kan onderverdeeld worden in migraine met aura en migraine zonder aura. Migraine met aura begint met vlekken en flikkeringen voor de ogen alvorens de pijn start. Bij beide vormen van migraine treedt hevige pijn op rond één oog of aan één gezichtshelft. Migraine kan duizeligheid, misselijkheid en overgeven tot gevolg hebben. Tevens kan overgevoeligheid voor licht en geluid optreden.

Pijn tussen de schouderbladen

U heeft last van een zeurende pijn of scherpe steken in de bovenrug. De klachten kunnen geleidelijk optreden als gevolg van een verkeerde (werk-) houding, spanning en/of stress of plotseling optreden door één verkeerde beweging. Pijnklachten kunnen gepaard gaan met een gevoel van benauwdheid en druk op de borst. Tevens kan de pijn uitstralen naar de armen.

Lage rugpijn (spit, ischias of hernia)

Spit, ischias en hernia zorgen voor lage rugpijn. De pijn kan uiteenlopen van een zeurende pijn in de onderrug tot scherpe steken in de onderrug. Tevens kan de onderrug stijf aanvoelen. De klachten kunnen geleidelijk optreden als gevolg van een verkeerde (werk-) houding, overgewicht, spanning en/of stress of plotseling optreden door één verkeerde beweging of een val of ongeluk. Bij zowel ischias als hernia kan de pijn uitstralen naar het been tot aan de knie of zelfs tot in de voet. De pijn kan aanvoelen als zenuwpijn.

Zwangerschap gerelateerde bekkenklachten

Tijdens en na de zwangerschap kunnen klachten optreden rondom het bekken. De klachten worden ervaren als een stekende pijn rondom het schaambeen en een diepe en zeurende pijn in de onderrug en het bekken. Tevens kan er sprake zijn van uitstralende pijn naar de benen of tintelingen of een verdoofd gevoel in de benen en voeten.

Zowel tijdens het lichamelijk onderzoek als tijdens de behandeling wordt door de chiropractor rekening gehouden met het stadium van de zwangerschap. De behandelbank kan worden aangepast om ruimte te maken voor de buik, of er kan een kussen gebruikt worden ter ondersteuning. Lees meer

Tintelingen en/of gevoelloosheid in de armen en/of benen

Klachten als tintelingen, krachtsverlies, gevoelloosheid en slapend gevoel in de armen en benen kunnen tal van oorzaken hebben. Vaak is de oorzaak van de klachten terug te leiden naar een zenuwirritatie in de nek of onderrug. De zenuw kan echter ook geïrriteerd raken op andere plaatsen in het lichaam. Verhoogde spierspanning of verminderde beweeglijkheid in een gewricht (e.g. elleboog of enkel) kunnen de zenuw plaatselijk irriteren.

Sportblessures (e.g. hielspoor, tennis- of golferselleboog)

Klachten aan schouder, elleboog, pols, heup, knie en enkel kunnen met behulp van chiropractie behandeld worden. Tevens blessures als tennis- of golferselleboog, lies- of hamstring blessure en hielspoor, plantar fasciitis of achillespees blessure kunnen verlichting ondervinden van chiropractie. Lees meer

Bent u opzoek naar een effectieve behandeling van uw klachten? Bij Chiropractie Van der Laan wordt u op professionele en effectieve wijze geholpen. Maak gelijk een afspraak met de chiropractor.

Heeft u nog vragen of staat uw klacht er niet bij?
Bel voor meer informatie naar +31 (0)6 222 42 714